BLOGGER TEMPLATES AND Tagged Layouts »

Saturday, September 12, 2009

nilai sebuah kepercayaan

pelikkan tajuk ni. entahlah macam mana saya mau terangkan. semakin hari, saya semakin susah mo percayakan orang. takut orang ambil kesempatan, takut orang mengharapkan balasan. memanglah kalu terlalu buruk sangka tu tidak baik, tapi kita harus juga berjaga-jaga. that is not my main point. hahaha semalam saya pergi rumah kawan di taman U. saja-saja lah. mula-mula pegi makan je kat garden deli. lepas tu, ikut la pegi rumah kawan-kawan dia. semua budak borneo. lepas tu terjadi lah peristiwa yang buat saya terfikir di manakan nilai kepercayaan itu.. wahhh ayat saya ni bah. bukan lah dia buat sesuatu yang tidak baik. masa saya sibuk tolong cuci pinggan, 'dia' sibuk bersms. ntahlah ngan sepa. lepas tu siap jak cuci pinggan, hilang plak dia d luar. kali ni sedang bertelefon plak. terasa hati juga sebab ngan saya, 5 minit pun cukup lama bagi dia mau call.huhuhu mula-mula tu ndak saya kisah. tapi tiba2 dia tersalah hantar mesej ngan saya. sebenarnya mesej tu utk ex dia. berebut kami telefon saya tu, dia xmau saya baca mesej tu. bila dah baca, saya dapt teka semua. jadi saya minta telefon dia. saya tak tengok ngan sapa dia mesej..tapi saya tengok bahagian call. nampak la nama 'farah'. saya tidak tau pun sepa nama ex dia..tapi saya juz agak2 jak. saya diam n senyum jak. dalam hati memang mau menangis sudah. saya tanya dia, sepa call dia tadi. dia cakap sepupu. lepas tu saya paksa dia cakap..saya bagitau dia, saya mau dia cakap jujur. last2 dia cakap.. farah tu memang ex dia. rasa macam ada batu jak ni. dia berusaha jugak pujuk dari semalam. tapi saya ni jenis yang susah mau mempercayai sekarang. perlukan aku percaya dengan dia??? persoalan saya di sini, knapa dia masih mau bhubung dengan ex dia sedangkan orang tu lah yang buat dia jatuh dulu. kalu anda di tempat saya...apa yang kamu buat?? sedihhhhh.....