BLOGGER TEMPLATES AND Tagged Layouts »

Sunday, September 13, 2009

falsafah cinta

semoga apa yang diperkatakan di sini...harap dijadikan sebagai panduan.

CINTA bukan mengajar kita lemah, tetapi membangkitkan kekeuatan. CINTA bukan mengajar untuk menghinakan diri, tetapi menghembuskan kegagahan.CINTA bukan melemahkan semangat tetapi membangkitkan semangat

CINTA itu adalah jiwa, di antara cinta yang sejati dengan jiwa tak dapat dipisahkan, CINTA pun merdeka sebagaimana jiwa. ia tidak membezakan di antara darjat dan bangsa, di antara kaya dan miskin, mulia dan papa.

CINTA bukan melemahkan hati,bukan membawa putus asa, bukan menimbulkan tangis sali sedan tetapi cinta menghidupkan pengharapan, menguatkan hati dalam perjuangan, menempuh onak dan duri penghidupan.

CINTA ialah air tinta kehidupan, benci ialah racun yang membawa maut. jika kehidupan menyelinap masuk ke dalam pohon kehidupan, tumbanglah pohon itu.

CINTA itu suci, cinta itu buta, cinta itu adalah kepunyaan Tuhan. yang tidak suci dan buta adalah orang yang salah mempergunakannya.
CINTA pertama adalah langkah bermula dari kehidupan.

EMPAT perkara yang menimbulkan CINTA, muka jernih, ringan tangan, mencari persesuaian sesama sendiri, sama yang di mulut dengan yang di hati